استاندار یزد در مراسم یادبود استاد ایرج افشار:

بر ماست تا از تلاشهای فرهنگی و علمی این مرد بزرگ تقدیر کنیم

یزدفردا : مراسم يادمان استاد ايرج افشار پژوهشگر و ايرانشناس برجسته و پركار، شامگاه دوشنبه 29 فروردين ماه امسال با حضور رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در دانشگاه يزد برگزار شد.

این مراسم  با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ، استاندار، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی،مدیرکل ارشاد،رییس حوزه هنری ،رییس مرکز اسناد استان یزد،اعضای خانواده مرحوم افشار و اساتید و دانشجویان دانشگاه های استان یزد،مسئولین و علاقمندان استاد در محل سالن اجتماعات شهید منتظر قائم دانشگاه یزد، برگزار شد تا یاد و خاطره این دانشمند برجسته و استاد گرانقدر تاریخ و ایران شناسی گرامی داشته شود.

در این مراسم همچنین استاندار یزد با قدردانی از شرکت کنندگان در این مراسم به ویژه دکتر حداد عادل، مطالب ایشان را مطالب جامعی درباره شخصیت و کارهای زنده یاد ایرج افشار برشمرد که سزاوار پوشش بین المللی آن از سوی رسانه هاست.

مهندس فلاح زاده همچنین با تاکید بر ضرورت پاسداشت مقام شامخ تلاشگران عرصه های فرهنگ و هنر و علم، کار مورخان اسلامی را نمونه ی بارزی از تلاشهای معنوی و قرآنی عنوان کرد که نقش بارزی در شکوفایی و معرفی فرهنگ و دستاوردهای غنی اسلامی و شناساندن سیره بزرگان دین دارد.

استاندار یزددر ادامه خدمات و تلاشهای علمی استاد ایرج افشار را ستودو اظهار داشت : اسلام برای مورخان، اهمیت ویژه ای قائل شده است همچنانکه  یک سوم قرآن به تاریخ انبیا و اقوام و... توجه دارد، اصلا کار افشار، کاری قرآنی بود.

وی انتشار 300 مجلد کتاب و حدود 2 هزار مقاله را نشانه پرکاری افشار دانست و بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص پر کاری ایرج افشار را یاد آور شد.

استاندار یزد با بیان اینکه بر ماست تا از تلاشهای فرهنگی و علمی این مرد بزرگ تقدیر کنیم، از برگزار کنندگان یادمان استاد افشار تشکر کرد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا